Programma

13:30 - 14:00Inloop

Met koffie, thee, colourful juices en frisdrank.

14:00 - 14:10Welkom - Ruud Bakker directeur Vakmedianet | dagvoorzitter Maarten Bouwhuis

Deze middag worden de resultaten van het Nationaal onderzoek onder B2B lezers en beslissers (uw potentiële klanten!) naar wat voor hen relevante informatie is, gepresenteerd en dit zal als een rode draad door het programma lopen.

14:15 - 14:45De nieuwe marketing en sales: hoe blijft u relevant? - Laura Nuhaan

Tijdens haar keynote laat Laura u zien hoe b2b organisaties moeten inspelen op de razendsnelle veranderingen in de b2b markt. De klant is aan zet en de invloed van online is enorm. Het wordt steeds belangrijker om bij elk touchpoint met uw klant een waardevolle beleving te bieden. Naadloze interne samenwerking is daardoor een must. Is uw organisatie klaar voor deze transformatie? Hoe blijft uw merk relevant in dit speelveld en wat zijn de gevolgen voor de manier waarop u communiceert? En wat betekent het voor u als marketeer? Welke skills heeft u nodig?

14:45 - 15:05Praktijkcase: De uitgekiende digitale marketingstrategie van Ricoh - Ger Nijkamp

In de afgelopen twee jaar heeft Ger Nijkamp een (online) marketingmachine van formaat gebouwd bij Ricoh Nederland. Marketing automation, content marketing, touchpoints, realtime performance dashboards, live webcasting, kennissessies. Ger zet een uitgekiend scala aan mogelijkheden in om zijn markt te bewerken. Tijdens zijn sessie deelt hij zijn ervaringen en geeft hij u praktische tips om ook uw marketingmachine te stroomlijnen.

 

15:05 - 15:20Praktijkcase: hoe legt u een goede basis voor content marketing? - Erica Meijer

Een jaar geleden gooide Erica Meijer het roer om bij Nedap. Haar nieuwe opdracht: de naamsbekendheid van Nedap Security Management vergroten en marketingleads genereren. Ze is er van overtuigd dat content marketing dé strategie is om dat te bereiken. Maar hoe zet u zo’n strategie op in een salesgedreven b2b organisatie? Welke basis moet u leggen om van start te kunnen gaan? Daarover kan Erica inmiddels meepraten en tijdens haar sessie deelt ze haar aanpak, tips en adviezen met u.

 

15:30 - 16:00Pauze

Met heerlijke hapjes en drankjes.

16:00 - 16:25Praktijkcase: De nauwe samenwerking tussen marketing en sales bij Food Connect - Peter & Rogier

Vanuit hun passie voor eten en sociale betrokkenheid bij hun klantengroepen, hebben Peter en Rogier in de laatste jaren de marketing en sales afdelingen van Food Connect samen laten vloeien tot één commerciële organisatie. Door deze integratie heeft het bedrijf snel landelijke bekendheid gekregen en is het een serieuze en belangrijke speler geworden op de markt van maaltijden voor particulieren aan huis, maar ook bij kleinschalige woonvormen en (zorg)organisaties. Deze groei is met name toe te schrijven aan de praktische wijze waarop de leads worden geselecteerd en benaderd. Het resultaat spreekt voor zichzelf!

16:25 - 16:50Praktijkcase: hoe VGZ meetbaar resultaat boekt - Jacob van Lier

Jacob van Lier gelooft in de kracht van relevante content. Dat content marketing werkt, bewees hij door zijn Verkoopcollega’s structureel van een berg leads te voorzien. Maar dat is niet het enige bewijsmateriaal: bij VGZ meten ze alles. En dat levert hele interessante inzichten op die Jacob graag deelt. En ook hij deelt natuurlijk praktische do’s & don’t op basis van zijn bevindingen die u zelf kunt toepassen.

 

16:50 - 17:15Zes-stappenplan voor effectieve content marketing - Carlijn Postma

In haar presentatie leert Carlijn u de methodiek van het mediadenken. Geen ingewikkelde theorie, maar een heel praktisch zes-stappenplan om te komen tot een effectief contentmarketingplan voor uw eigen organisatie. Door concrete voorbeelden en heldere vergelijkingen is het voor iedereen te begrijpen. Een korte, snelle presentatie waarbij diverse puzzelstukjes op hun plek zullen vallen en waarmee u direct de volgende dag aan de slag kunt met uw eigen contentmarketingplan.

17:15 - 17:25Afsluiting

Wrap up van de dag door dagvoorzitter Maarten Bouwhuis.

17:25 - 18:45BORREL

Met heerlijke hapjes en drankjes.

Organisatie

Wilt u erbij zijn?

Meld u hier aan voor het B2B Marketing Event.

Waar

Theater Amsterdam
Danzigerkade 5
1013 AP AMSTERDAM
Nederland

Contact

“Direct sparren over uw doelgroep, content marketing en leadgeneration? Bel of mail dan met uw Vakmedianet accountmanager"

Of kijk op adverteren.vakmedianet.nl

 

Vakmedianet gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie over het gebruik van cookies.